Biasiswa Belajar di Jerman

Dapatkan notifikasi/pemberitahuan pantas info Biasiswa dengan sertai channel Telegram rasmi kami di https://t.me/biasiswa - Admin.

Biasiswa Belajar di Jerman – Sedang mencari biasiswa untuk belajar di Jerman? Artikel ini menyenaraikan Biasiswa Antarbangsa untuk belajar di Jerman.

biasiswa belajar di jerman

Bukan sahaja Jerman merupakan salah satu destinasi kajian termurah di Eropah, negara ini juga mempunyai reputasi antarabangsa yang sempurna. Sebagai tuan rumah kepada banyak universiti yang dihormati dalam QS World University Rankings® terkini, Jerman menawarkan pelbagai program pengajian yang semakin meningkat, terutamanya pada peringkat pasca siswazah.

Di bawah ini adalah pemilihan biasiswa untuk pelajar antarabangsa dalam semua peringkat pengajian ijazah yang berhajat ingin belajar di Jerman.


Biasiswa Tajaan Kerajaan untuk belajar di Jerman

Biasiswa DAAD – Perkhidmatan Pertukaran Akademik Jerman (DAAD) menawarkan banyak biasiswa untuk pelajar antarabangsa untuk belajar di Jerman di pelbagai peringkat ijazah. Klik pautan untuk melihat pangkalan data biasiswa DAAD.

Erasmus + – Penyedia biasiswa terbesar untuk belajar di EU, Erasmus + dipimpin oleh Suruhanjaya Eropah, membiayai pelajar antarabangsa untuk belajar di Eropah. Ia memberikan geran kos sara hidup apabila menyertai program pertukaran untuk belajar di Eropah.

Biasiswa Bukan Kerajaan untuk belajar di Jerman.

Einstein International Postdoctoral Fellowship – Fellowship yang ditaja oleh Yayasan Einstein untuk penyelidikan postdoctoral di sebuah universiti di Berlin. Anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai belajar PhD di Jerman di sini.

Biasiswa Heinrich Böll untuk Pelajar Antarabangsa – Biasiswa untuk pelajar antarabangsa di semua peringkat yang ingin belajar di Jerman di institusi yang diakreditasi.

Fellowship Penyelidikan Humboldt untuk Penyelidik Postdoctoral – Biasiswa postdoctoral untuk para saintis dan sarjana mengenai sebarang subjek dan kewarganegaraan. Pelajar dari negara membangun dan negara maju mungkin layak memohon Fellowship Georg Forster.

Biasiswa Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS) – Biasiswa sarjana dan PhD bulanan tersedia untuk pemohon antarabangsa di bawah umur 30 tahun yang telah menamatkan ijazah universiti di negara asal mereka. Anda perlu memberikan bukti prestasi purata akademik dan ke atas, terlibat secara aktif dalam kerja sukarela untuk kepentingan masyarakat di negara asal anda, dan mempunyai kepentingan dalam isu politik.

Biasiswa Sains Kurt Hansen – Biasiswa sains untuk belajar di Jerman, yang dibiayai oleh Yayasan Bayer dan terbuka kepada pelajar yang sedang berlatih untuk menjadi pendidik dalam bidang sains.

Marie Curie International Incoming Fellowships (IIF) untuk Negara-negara Membangun – Biasiswa penyelidikan postdoctoral untuk pelajar antarabangsa yang ingin belajar di Jerman. Dibiayai oleh Suruhanjaya Eropah. Lebih banyak biasiswa untuk pelajar dari negara-negara membangun boleh didapati di sini.

Biasiswa Mawista – Biasiswa bagi mereka yang belajar di luar negara sambil menjaga anak, termasuk mereka yang mengikuti pengajian di Jerman.

Deutschland Stipendium – Biasiswa berasaskan Merit sebanyak €300 sebulan disediakan untuk pelajar yang berbakat yang mendaftar di universiti Jerman. Kewarganegaraan dan pendapatan peribadi tidak menjejaskan peluang anda untuk dipertimbangkan.

Persatuan Helmholtz – Fellowship tahunan boleh didapati untuk pelajar kedoktoran dan pasca doktoral dari seluruh dunia, memberi mereka peluang untuk melakukan kajian berbayar di pusat Helmholtz di Jerman.


Biasiswa Universiti khusus untuk belajar di Jerman.

Pengecualian Yuran PhD Sekolah Kewangan dan Pengurusan Frankfurt – Biasiswa pengecualian tuisyen untuk pelajar kedoktoran yang sedang menjalani program bahasa Inggeris di Frankfurt dalam bidang kewangan, perakaunan, matematik dan pentadbiran perniagaan.

Program Fellowship FRIAS Cofund untuk Penyelidik Antarabangsa – Biasiswa Jerman untuk pelajar antarabangsa untuk belajar di Universität Freiburg pada program peringkat penyelidikan.

Biasiswa Sarjana Sains Gunaan University of Hamburg – Biasiswa untuk pelajar antarabangsa (untuk semua mata pelajaran tidak termasuk reka bentuk, kesihatan awam dan pengurusan awam) yang mendaftar pada program sarjana di universiti.

Universiti Heidelberg – Pelbagai biasiswa untuk pelajar antarabangsa, seperti Biasiswa Amirana untuk pelajar dari negara-negara membangun untuk mempelajari bidang perubatan atau pergigian di universiti.

Biasiswa HHL International MSc untuk Kepimpinan Berkesan dan Bertanggungjawab – Peluang biasiswa untuk mengkaji pengurusan di peringkat sarjana dan PhD dan HHL Leipzig Graduate School of Management.

Fellowship Penyelidikan Antarabangsa Universiti Humboldt – Peluang fellowship penyelidikan untuk pelajar antarabangsa yang mengikuti penyelidikan dalam sejarah, antropologi, undang-undang, sosiologi, sains politik, geografi, ekonomi atau kajian kawasan di Universiti Humboldt. Perhatikan permohonan terkini di sini.

Posisi Kedoktoran Antarabangsa di Sekolah Siswazah Pengajian Eropah Timur dan Tenggara – Biasiswa untuk belajar di peringkat siswazah di Ludwig-Maximilians-Universität Munich atau Universität Regensburg sebagai felo penyelidik Pengajian Eropah Timur dan Tenggara.

Biasiswa KAAD untuk Negara-negara Membangun – Skim yang menawarkan biasiswa untuk pelajar antarabangsa dari negara-negara membangun (di Afrika, Asia, Timur Tengah dan Amerika Latin) untuk belajar di universiti Jerman di peringkat sarjana atau PhD. Calon mestilah mempunyai kemahiran bahasa Jerman dan menjadi penamaan Katolik-Kristian.

Biasiswa MBA Kofi Annan untuk Pelajar Negara Membangun – Biasiswa sehingga lima pelajar antarabangsa dari negara-negara membangun untuk mempelajari MBA sepenuh masa, satu tahun di Sekolah Pengurusan dan Teknologi Eropah (ESMT) di Berlin. Biasiswa MBA yang lain yang terdapat di sekolah termasuk Biasiswa Akademik Wanita ESMT untuk calon wanita.

Institut Max Planck untuk Fizik Pepejal Kimia – Felowship pasca kedoktoran tersedia untuk pengajian kimia pepejal di universiti.

Biasiswa Universiti Ulm untuk Pelajar Antarabangsa – Biasiswa berasaskan keperluan untuk pelajar antarabangsa yang mendekati tamat pengajian di Ulm University. Pembiayaan ditawarkan untuk satu semester sahaja.

Biasiswa Merit Universität Hamburg – Biasiswa untuk semua pelajar antarabangsa yang cemerlang (semua peringkat dan mata pelajaran) yang telah mendaftar dalam program mereka sekurang-kurangnya dua semester. Biasiswa ini juga mempertimbangkan keperluan kewangan pemohon, dan anda harus bersedia untuk terlibat dengan pengantarabangsaan Universität Hamburg.

Biasiswa Universiti RWTH Aachen – Peluang peluang untuk pelajar antarabangsa dan tuan rumah di RWTH Aachen University.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *